2008-05-26

Boston bra borta, Lakers hotade?

Efter torsken mot Pistons i Game 2 hemma tog sig Celtics i kragen och gav tillbaka genom att vinna Game 3 i Detroit, första bortasegern i årets slutspel alltså. 2-1 till Boston, och jag tror att KG, Pierce och Allen klarar av Pistons, även om det kommer att gå till 6 eller 7 matcher. Game 4 inatt, gissar att Pistons lyckas vinna den hemmamatchen.

När det gäller mitt kvarvarande favoritlag Lakers så kände jag mig trygg efter att de tog ledningen med 2-0 mot Spurs. Men så tvålar Spurs till dem rejält i första matchen i San Antonio, och jag blir genast otrygg ...

Jag har flera gånger skrivit om hur obehaglig Tim Duncan kan vara, han är så effektiv, så smart, så envis, så fundamentalt bra som basketspelare att jag blir orolig. Jag minns hur han tog tag i sitt eget och Spurs spel i serien mot Hornets, hur han vände 0-2-underläget till en 4-3-seger. Mr Duncan ger mig kalla kårar.