2008-05-06

Go Lakers! Wow, Hornets?

Jag håller mina löften och efter en ölsejdelsspäckad longweekend i Budapest är jag nu tillbaka i STHLM och ja, jag håller numera på Lakers. När säsongen startar nästa år kommer jag att hålla på Suns, men tillsvidare är Tinseltown Lakers laget som jag vill se på tronen i juni.

Och det börjar bra för Lakers då de vann, knappt men rätt tryggt, mot Utah i söndags. Matchen var oerhört sevärd, det verkade stundtals som att båda lagens big guys trodde att de hamnat på en PR-filmsinspelning med syfte att demonstrera den mänskliga förmågan att dela med sig. Utahs Boozer, Okur och Kirilenko passade snyggt och ofta, L.A's Odom, Gasol och Walton passade snyggare och lika ofta.

I den andra WC-semin har New Orleans Hornets börjat stekhett! Regerande mästarna San Antonio, som slog ut Phoenix med 4-1, verkar befinna sig in deep shit då Hornets tämligen övertygande vunnit två raka. Och den normalt så obehagligt effektive Tim Duncan har inte alls lyckats. Ska bli kul att se om Chris Paul & Co lyckas knyta ihop säcken.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Paul är fantastisk.
Det är sjukt hur enkelt det ser ut när han tar det till korgen. Nästan som att motståndarna gett upp.

Han har väl nästan fler assist än vad Duncan har poäng i den serien?

/J

08 maj, 2008 00:03  

Skicka en kommentar

<< Home