2008-05-20

Mästarna visar klass

Det gick som jag befarade: Spurs slog ut Hornets. Årets lilla askungesaga kom därmed till sin ände. Och som jag anade var Tim Duncan obehagligt effektiv och solid för San Antonio.


Men det som verkligen får mig att ana att Spurs faktiskt kan vinna titeln igen, trots att stora delar av laget närmar sig pensionsålder är att guarderna Parker och Ginobili är bättre än någonsin. Parker har ökat sin offensiva repertoar med ett mycket säkert mellandistansskott, och han sänker till och med treor då och då. Manu Ginobili fick välförtjänt en plats i årets All NBA 3rd Team och är bättre än någonsin. Han utdelade också de mest dödande huggen i nattens match.

Nu är det alltså dags för Conference Finals, och så här ser mina gissningar ut:

East

Lag: Boston (1) - Detroit (2)
Ställning: 0-0
Prognos: Boston vinner 4-3
Kommentar: Boston har ännu inte lyckats vinna på bortaplan i slutspelet, vilket är oroande för deras del. Å andra sidan har de heller inte förlorat hemma i slutspelet, och i och med att de har hemmaplansfördel genom hela skiten så ser jag dem som knappa favoriter att vinna East.

West

Lag: L.A Lakers (1) - San Antonio (3)
Ställning: 0-0
Prognos: L.A Lakers vinner 4-3
Kommentar: Jag är livrädd för Spurs, men Lakers har sett så bra ut under hela slutspelet att det finns gott hopp om en 80-tals-retro-final mellan Boston och L.A. Hoppas! Hoppas! Jag tror också att det skulle få herrarna i denna bloggs sidhuvud att rysa.