2008-05-08

MVP leder vägen

Jag fick ju rätt trots att jag hade fel när jag i januari gissade vem skulle bli MVP denna säsong. Jag hade LeBron, KG och Chris Paul före Kobe Bryant. Dock med förbehållet att "Om Lakers slutar på en framskjuten plats i tabellen så kan Kobe vinna sin första MVP." Lakers slutade som #1 i West, och Kobe blev MVP.

Tittar man på hur Kobe spelat hittills i slutspelet så är han definitivt värd utmärkelsen. Inatt i andra matchen mot Utah var karln återigen effektiviteten personifierad.

Koll på slutspelet:

East

Lag: Boston (1) - Cleveland (4)
Ställning: 1-0
Prognos: Boston vinner 4-2
Kommentar: Jag trodde ju att Boston skulle klå Atlanta enkelt men fick fel. Denna serie kommer att bli jämn, tuff, och poängsnål.

Lag: Detroit (2) - Orlando (3)
Ställning: 2-1
Prognos: Detroit vinner 4-3
Kommentar: Tufft blir det även här, rutinen fäller avgörandet.


West

Lag: L.A Lakers (1) - Utah (4)
Ställning: 2-0
Prognos: Lakers vinner 4-1
Kommentar: Lakers ser ruskigt bra ut.

Lag: New Orleans (2) - San Antonio (3)
Ställning: 2-0
Prognos: New Orleans vinner 4-2
Kommentar: New Orleans har överraskande ledning med 2-0 och jag tror att de kommer hålla undan mot Spurs.