2008-06-10

Ajajaj, Lakers i underläge mot Celtics

Lakers har haft problem mot Celtics i Boston och ligger under med 2-0, the Ghosts of NBA Finals past har visat sig vara vid liv. Upphämtningen som nästan lyckades i Game 2 var imponerande, men spelet som ledde till att Lakers hamnade i det stora underläget såg krampaktigt och fantasilöst ut. Lakers själva skyller på domarna, men det är inte hela sanningen.

Inatt är det game 3, i Los Angeles. Jag hoppas att det lossnar för Kobe & Co. Gasol var bra i Game 2, men Odom gjorde inte någon glad. Lakers behöver i praktiken vinna alla tre hemmamatcherna för att sen ha chans att vinna en av två över KG, Pierce, Allen och Red Auerbachs ande.

Jag hoppas men pessimisten/realisten i mig (samma typ som får mig att tro att grekerna vinner med 1-0 i EM ikväll) varnar mig för att Celtics mycket väl kan knipa en av tre i L.A, och då ska Lakers ta två raka i Beantown. Svåååårt.