2009-03-19

March Madness är här



Jag har skrivit om March Madness förut. För den som inte orkar backtracka kan jag kortfattat berätta att det är slutspelet i collegebasket och även universums största underhållningsevenemang, med större massmedial uppmärksamhet än när bröllopet mellan påven och E.T ägde rum. March Madness drar 1900 miljarder tevetittare och på satellitfotografier kan man se hur kontinenten Nordamerika för några veckor ändrar form till en basketboll.

Så, ni fattar att det är stooooort alltså?

För min del handlar intresset mest om att få se blivande NBA-spelare, March Madness mest lysande stjärnor draftas ofta högt i NBA-draften.

Hittills har jag bara kastat ett öga på en av de mest lovande spelarna: Hasheem Thabeet, en 220 cm lång tanzanier (heter det så?) som lirar för UConn. Mix mellan Dikembe Mutumbo och Roy Hibbert säger jag efter en titt.

1 Comments:

Blogger Borv said...

Hasheem ska kollas upp!

Varför ET och Påven :-)

23 mars, 2009 00:47  

Skicka en kommentar

<< Home