2008-12-15

Internationell? - Si, internacional!

Jag investerade som så många andra NBA-vänner i NBA.com:s ILP: International League Pass, och jag är supernöjd med tjänsten. De senaste veckorna har dock en viss oro spridit sig i kroppen. Kan man ta med sig sitt ILP på semestern, eller är mitt konto låst så att jag enbart kan se matcherna via ett svenskt IP-nummer? I alla världens länder kan man nämligen inte se NBA via ILP, pga konkurrerande teve-avtal och liknande.

Det visade sig att Argentina, där jag ska tillbringa de kommande fyra veckorna, är ett godkänt land och efter en check med ILP-supporten är jag nu lovad att jag ska kunna se några av årets viktigaste matcher. För man vill ju inte missa Celtics - Lakers på juldagen eller Celtics - Cavs den 9 januari.

Dessutom lär det väl bli en del matcher med Spurs, Rockets, Pistons och Bulls på lokal teve, för argentinarna gillar sin hjältar Ginobili, Scola, Herrmann (dubbla r OCH n!) och Nocioni.