2008-11-28

M.I.P watch

ESPN följer varje vecka upp vilka som just för tillfället ligger bäst till för att vinna olika awards, och jag som lade krutet på att hitta M.I.P-kandidater lyckades innan säsongsstarten bara pricka in en enda av de fem M.I.P-kandidater som ESPN.com nu presenterar.

Jag bommade med Rodney Stuckey, Tyrus Thomas, Mike Conley Jr och Corey Brewer. Min räddning är alltså Thaddeus Young som ligger fyra på ESPN:s lista.

ESPN:s lista är:
1. Devin Harris (som jag skrev om härom veckan)
2. John Salmons (som jag tycker var riktigt bra redan ifjol, och som inte kommer att få speltid nog att hänga kvar på top-5 när Kevin Martin kommer tillbaka från skada)
3. Nene (som varit överraskande bra helt enkelt)
4. Thaddeus Young
5. Andris Biedrins (som varit bra i ett par år, men nu lagt i en extra växel)

En som förtjänar att nämnas i sammanhanget är Kings F/C Spencer Hawes, som var valpig som rookie ifjol, men tuff och träffsäker i år.