2008-11-12

M.I.P follow-up

Hur har det gått så här långt för mina fem kandidater till M.I.P-titeln?
Och vilka kandidater missade jag att ha med?

Kandidat #1, Mike Conley Jr, har spelat illa, ja helt enkelt sämre än ifjol. Least improved med andra ord.

Kandidat #2, Corey Brewer, har varit lite vassare än ifjol, men har inte alls varit så improved som jag väntat mig.

Kandidat #3, Tyrus Thomas, har blandat och gett men alltid varit produktiv i defensiven. Offensivt presterar han skamliga 29% på FG:s.

Kandidat #4, Thaddeus Young, är den som det gått bäst för. Drygt 15 poäng och 5 returer per match och solitt försvarsspel.

Kandidat #5, Rodney Stuckey, har varit bra men inte så tongivande som jag trodde.

Vilka har då varit bra? Vilka spelare missade jag?

Denvers brasse Nene Hilario har länge varit en duktig spelare men har fått flera av de senaste säsongerna förstörda av skador, och när han varit hel har han suttit i kläm bakom Marcus Camby och inte fått spela så mycket. I år gör Nene sin bästa kampanj hittills: 15.6 ppg, 8.9 rpg, 1.4 apg, 1.4 spg, 2.0 bpg och finfina 67 i FG%.

Spencer Hawes var en valpig rookie ifjol men i år har han gjort nytta för Kings: 12.9 ppg, 8.4 rpg, 1.4 apg, 1.1 spg, 2.0 bpg och 52 i FG%.

Det lär snart utkristalliseras ytterligare några lirare som jag missat, men Mr Hilario och Mr Hawes är mina tydligaste missar.